Mój koszyk
0,00 zł

0produktow produkty 0 - 0,00 zł

Mój koszyk
0,00 zł

0produktow produkty 0 - 0,00 zł

Jakie są najpopularniejsze przekąski, które nasi klienci i my sami wybieramy do pudełek śniadaniowych? Czy są wśród nich kupne produkty? Co wybierać by uniknąć niezdrowych przekąsek? A na końcu artykułu podpowiemy jak łączyć przekąski w naszym lunchboxie.

Propagowanie zdrowych nawyków żywieniowych to ważna część naszej działalności. Codziennie widzimy na naszej grupie na Fb Zdrowy lunchbox - pomysły i inspiracje rosnące zainteresowanie zdrowymi posiłkami na wynos dla siebie lub / i dzieci.

Stale rośnie świadomość wpływu zdrowego żywienia na nasze zdrowie i samopoczucie, dlatego coraz więcej osób szuka pomysłów na wzbogacanie posiłków, które zabieramy ze sobą do pracy czy nasze dzieci do szkoły.
To co będziemy jedli w ciągu dnia, powinno nam zapewnić nam energię, siłę i wspomóc koncentrację niezbędną w szkole czy w pracy. Unikajmy "śmieciowego jedzenia" i starajmy się, aby nasze posiłki "na wynos" zawierały możliwie najbardziej wartościowe składniki. 

Pisaliśmy już jak przygotować lunchbox (6 porad jak przygotować zdrowe przekąski dla dzieci do szkoły).
Teraz przygotowaliśmy dla Was zestawienie najlepszych według nas i naszych klientów przekąsek do lunchboxa. Korzystaliśmy z własnego doświadczenia i wiedzy zdobytej podczas rozmów i obserwacji wyborów naszych klientów.

Od razu też zaznaczamy, że jeśli chodzi o przekąski - codziennie u nas są tylko dwie pierwsze propozycje. Pozostałe wymiennie co jakiś czas. Generalnie przekąski nie powinny zastępować głównego posiłku a być tylko dodatkiem.

Oto ona - lista TOP 10 przekąsek do pudełka śniadaniowego.

1. Świeże warzywa i owoce - tak, tak. Dokładnie na I miejscu i w tej kolejności.
Zalety owoców wszyscy znają, chociaż zawsze warto pamiętać, że oprócz witamin i składników odżywczych zawierają również naturalny cukier, którego nadmiar również jest niepożądany.
Warzywa świetnie uzupełnią zawartość lunchboxa. Są bardzo zdrowe, pełne witamin, minerałów i błonnika i dlatego warto jeść je codziennie.
Jeśli nasze dzieci nie są przyzwyczajone do jedzenia świeżych owoców czy warzyw spróbujcie poszukać takich odmian lub rodzajów, które lubią i z chęcią zjedzą. Z owocami łatwiej, bo większość dzieci ma swoje ulubione, ale i warzywa mamy takie, które lubi wiele dzieci.
U nas absolutnym hitem są pomidorki koktajlowe, papryka, ogórki, marchewka pokrojona w słupki, kalarepka czy fasolka. Warto przyzwyczajać dzieci do codziennego jedzenia warzyw, a w przyszłości na pewno to zaprocentuje.

2. Bakalie - orzechy i migdały to bardzo wartościowe "przekąski". Warto, by znalazły się z lunchboxie, ponieważ są bardzo odżywcze, zawierają dobre tłuszcze, przeciwutleniacze, wiele minerałów i witaminy. Jeśli nie ma przeciwwskazań w postaci alergii warto zadbać o to by były pod ręką.
Również suszone owoce są dobrą alternatywą dla tradycyjnych słodyczy, chociaż musimy pamiętać, że oprócz wartości odżywczych dostarczają również sporo kalorii i naturalnych cukrów. Koniecznie wybierajcie bakalie niesiarkowane (bez konserwantów). Więcej o bakaliach pisaliśmy na naszym blogu (Orzechy i migdały - czy warto je spożywać?   Czy bakalie to na pewno zdrowa przekąska?) 

3. Samodzielnie przygotowane zdrowe przekąski - z zastrzeżeniem, że zawierają bardziej wartościowe składniki niż cukier czy zwykła, mocno oczyszczona mąka. Przekąska, którą przygotujemy sami z dobrych składników na pewno jest zdrowsza niż kupna. Placuszki, ciastka np. owsiane, pełnoziarniste gofry świetnie sprawdzą się jako zawartość pudełka śniadaniowego.

Oczywiście doskonale wiemy, że gdy się łączy np. pracę i opiekę nad dziećmi nie zawsze jest czas przygotowywać takie przekąski. Wtedy często posiłkujemy się tymi gotowymi produktami, jednak pamiętajmy, że najważniejsze jest żeby miały one dobry skład. Na rynku jest już sporo przekąsek, które zawierają wartościowe składniki i warto je wybierać. Sami poszukujemy takich do naszego sklepu (przecież nasze motto to: Tylko dobry skład) i kolejne pozycje to właśnie ich zestawienie.

4. Ciasteczka, herbatniki, gofry, wafle orkiszowe czy groszek. Te z firmy Bio Ania - to na pewno jedne z najbardziej popularnych przekąsek wybieranych przez naszych klientów. Większość bez dodanego cukru, z prostym, krótkim składem. Wiele z nich z mąki orkiszowej lub owsianej - to zawsze cenne urozmaicenie.
Super pomysłem są również pojedyncze duże ciacha, które łatwo zabrać ze sobą (Irenki, Frank&Oli) czy pojedyncze ciasteczka z probiotykami BeRaw.
Tradycyjnie polecamy zawsze czytać skład i wybierać te pozycje bez dodatku cukru lub z ich niewielką ilością. Nawet jeśli ciasteczko jest słodkie od miodu czy daktyli, postarajmy się, aby wtedy inne produkty w pudełku śniadaniowym go nie miały lub miały jak najmniej.

5. Batoniki i kulki mocy - naturalne batoniki owocowe z wartościowych składników są zawsze lepszym wyborem niż niektóre popularne i niezdrowe słodkości tego typu. Najlepiej jeśli jest prosty, naturalny skład. Ziarna, owoce, orzechy i czasem superfoods. Nie są one bez kalorii, ale jeśli lubicie słodkie przekąski to lepiej sięgać właśnie po takie odżywcze batoniki lub "kulki mocy" - Dobra Kaloria, Bio Ania, Mogli, Feel Fit, Porcja Dobra.

6. Przekąski owocowe - to bardzo popularne przekąski i ważne aby wybierać takie, które mają naprawdę dobry skład (najlepiej same owoce) i nie są dodatkowo dosładzane! Same suszone owoce, z których takie przekąski powstają mają już swój naturalny cukier i na pewno nie powinny być jedzone bez umiaru (traktujmy je raczej jako słodycz niż porcję owoców). Więcej o przekąskach owocowych pisaliśmy tu: - (Przekąski owocowe dla dzieci).
Jakie przekąski owocowe wybrać? Bob snail (ślimak Bob) to już klasyka gatunku, listki i krążki Porcja dobra, Głodny Wilk, Tropicks czy ośmiorniczki Fruit Bowl. Do tego jabłuszkowe chipsy od Crispy Natural.

7. Paluszki, pałeczki, grissini - tak, wiemy, że paluszki kojarzą się z bardzo niezdrowymi przekąskami, ale... My mamy jednak trochę inną perspektywę, ponieważ u nas w sklepie są dostępne zarówno paluszki na zakwasie, jak i takie z pełnoziarnistej mąki (orkiszowej, żytniej, samopszy), bez dodatku cukru lub bez soli. Jeśli chcemy dorzucić do pudełka śniadaniowego od czasu do czasu coś do pochrupania, upewnijmy się, że paluszki mają dobry skład i zostały wytworzone z wartościowych składników. Pięć Przemian, Ezerki, Grissini, pałeczki amarantusowe Eko Wital.

8. Musy w tubkach - to nadal bardzo wygodna i popularna przekąska dla dzieci. Najlepiej jeśli w składzie są same owoce lub owoce i warzywa (nie zagęszczone soki), brak dodanego cukru. Zawsze świeże owoce są lepsze niż wszelkie musy, ale czasem dla urozmaicenia lub gdy nie ma możliwości np. umycia rąk przed spożyciem świeżych owoców przez dziecko, można posiłkować się właśnie takim musem w tubce. Warto rozważyć tubki z musem owocowo - warzywnym - zawsze więcej warzyw w diecie :)

9. Chlebki chrupkie, wafelki, krążki - popularne "chrupacze", często uważane przez osoby, które zdrowo się odżywiają jako zapychacze. Nie powinno ich się traktować jako głównego elementu posiłku. U nas w lunchboxie rzadko (i tylko jako dodatek do owoców, warzyw, bakalii), chociaż wiemy, że są popularne. Jeśli już mamy na nie ochotę, to wybieramy te z mąki pełnoziarnistej, bez dodatku cukru i bez lub z małą ilością soli. 

10. Chrupki, popcorn - na końcu typowe 'chrupacze'. Nie dawajmy takich produktów codziennie, ale jeśli umawiamy się z dzieckiem, że co jakiś czas dajemy mu jako mały dodatek do bardziej wartościowych produktów kilka chrupek, to koniecznie patrzmy na skład. Wiele chrupek dla dzieci jest często dosładzanych i to mocno. Wybierajmy te chrupki bez dodatków smakowych lub te smakowe, które tego dodanego cukru nie zawierają lub zawierają go bardzo mało. Unikajmy typowych chipsów, ponieważ zawierają dużo soli i nierzadko wzmacniaczy smaku.

Alternatywą chrupek jest też np. popcorn zrobiony w domu - pamiętajmy tylko, żeby nie był zbyt słony.

Jak łączyć przekąski w pudełku śniadaniowym?

1. Przekąski nie powinny stanowić głównej pozycji w pudełku śniadaniowym. Uczenie dzieci zaspokajania głodu podjadaniem nie jest dobrym nawykiem żywieniowym. Postarajmy się, aby przekąski były dobrze dobrane i nie codziennie (oprócz warzyw, owoców czy orzechów).

2. Warto, aby to co szykujemy w lunchboxie było zróżnicowane.
Zamiast włożenia do pudełka np. samych świeżych i suszonych owoców, musu owocowego i ciasta bananowego (czyli wszystko "na słodko") postarajmy się aby zamiast części tych produktów były warzywa i orzechy dla równowagi.  

3. Super, jeśli zadbamy też o kolor w naszym pudełku. Nie mówię oczywiście o tym aby włożyć do niego kolorowy napój, sztucznie barwione słodycze i słodki batonik w kolorowym opakowaniu, ale właśnie przy pomocy zróżnicowanych i naturalnie kolorowych produktów można uzyskać wartościowy posiłek na wynos, który z chęcią zjemy.

Jeśli to możliwe, nie przyzwyczajajmy dziecko do słodkich przekąsek codziennie. Z naszymi dziećmi umawiamy się, że oczywiście dorzucamy im co jakiś czas jakąś zdrowszą przekąskę czy słodkość z dobrym składem, ale staramy się, żeby nie było to codziennie. Codziennie tylko świeże warzywa i owoc.

Smacznego :)




Polecamy również artykuły:

https://www.zdroweslodycze.pl/Czy-przekaski-i-posilki-naszego-dziecka-w-szkole-a-nasze-w-pracy-maja-znaczenie 

Zostaw wiadomość

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.


zamknij Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).
Website Security Test