Mój koszyk
0,00 zł

0produktow produkty 0 - 0,00 zł

Amarantus (zwany inaczej szarłatem lub amarantem) to roślina, której niezwykle bogate właściwości odżywcze cenili sobie już Aztekowie, Majowie i Inkowie. Według Wikipedii, przywędrował do Europy prawdopodobnie z Ameryki Środkowej na przełomie XVI i XVII wieku.
Ciekawe jest to, że amarantus ma wiele odmian i w związku z tym wiele zastosowań. Jest bardzo cennym pokarmem (dla ludzi i zwierząt), ale także rośliną ozdobną oraz wykorzystywaną w przemyśle farmaceutycznym i kosmetycznym.
Obecnie przeżywa swój renesans i nazywany jest zbożem XXI wieku. Każdy, kto dba o zdrowe odżywianie na pewno chociaż o nim słyszał.

Dlaczego powinniśmy do włączyć do naszej diety?

Amarantus ma niezwykle cenne właściwości odżywcze (bardziej wartościowe niż inne zboża).
Po pierwsze jest bezglutenowy, więc jest niezwykle ceniony przez osoby chore na celiakię lub po prostu unikające glutenu w swojej diecie.
Nasiona amarantusa zawierają również dużą ilość bardzo dobrej jakości białka – przewyższającego wartość białka soi czy mleka.
Nasiona szarłatu zawierają także tłuszcz o bardzo dobrym składzie biologicznym – z dużym udziałem kwasów tłuszczowych nienasyconych.
Amarantus to również bardzo cenne źródło żelaza – ma go więcej niż szpinak, rośliny strączkowe czy mięso. Z tego powodu, produkty z szarłatem są polecane osobom cierpiącym na niedobory żelaza.
Nasiona amarantusa są lekkostrawne i zawierają również błonnik, wapń, fosfor, magnez a także naturalne przeciwutleniacze i witaminy.

Już wiemy, że warto spożywać amarantus. W jakiej formie można włączyć go do naszej diety?

1. Ugotowany amarantus można podawać jak kaszę do mięs, ryb czy warzyw. Można również zrobić z ich dodatkiem kotlety, zapiekanki czy placuszki.
Aby ugotować amarantus zagotowujemy ok. 3 szklanki wody i dodajemy 1 szklankę amarantusa. Gotujemy pod przykryciem ok. 15-20min na małym ogniu aż amarantus wchłonie wodę.

2. Mąka amarantusowa. Świetnie sprawdzi się do wypieków bezglutenowych (nierosnących). Można ją również połączyć z inną mąką dla wzbogacenia wypieków (i w przypadku wypieków rosnących). Naleśniki, babeczki, ciasta, ciasteczka.. Nadaje wypiekom lekko orzechowy smak.

3. Amarantus ekspandowany – ekspandowanie polega na poddaniu nasion nieszkodliwej obróbce (najczęściej termicznej) w wyniku której „nadmuchują się”. Niezaprzeczalną zaletą takich nasion jest to, że są gotowe do spożycia prosto z opakowania oraz to, że zachowują większość swoich wartości odżywczych.
Z amarantusa ekspandowanego można wyczarować pyszne i wartościowe desery oraz przekąski. Można go również dodać do mleka i spożyć na śniadanie. Amarantus ekspandowany może być również podawany małym dzieciom.

4. Polecamy również gotowe produkty i zdrowe przekąski z amarantusem dostępne w naszym sklepie. Warto sięgnąć po produkty śniadaniowe, ciasteczka, wafle czy batoniki z dodatkiem tych cennych nasion. Świetnie się sprawdzą, gdy nie mamy czasu samodzielnie przygotować amarantusowych smakołyków lub gdy chcemy zjeść pożywne i zdrowe śniadanie. Zajrzyjcie tu:
https://www.zdroweslodycze.pl/produkty=amarantus


O.W.

Zostaw wiadomość

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.


zamknij Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).